Diferitele coduri de limbaj Hreflang și cum să le implementați
Ce sunt etichetele hreflang?
Când vine vorba de SEO internațional, etichetele hreflang sunt un element esențial pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă diferitele versiuni lingvistice ale site-ului dvs. web. Dacă aveți un site web disponibil în mai multe limbi, etichetele hreflang pot indica motoarelor de căutare care versiune a site-ului dvs. este destinată unui anumit public.
Există câteva modalități diferite de a specifica limba în care este redactat conținutul site-ului dvs. web, dar tag-urile hreflang sunt cea mai recomandată metodă. Etichetele Hreflang sunt etichete HTML care arată astfel:
<link rel="alternate" hreflang="x" href="http://example.com/">
"x" din tag-ul hreflang poate fi unul dintre codurile de limbă enumerate în text. Aceste coduri de limbă sunt utilizate pentru a indica ce versiune lingvistică a unui site web este destinată unui anumit public. Etichetele hreflang sunt utilizate în principal pentru a preciza la ce URL ar trebui să fie redirecționat utilizatorul către versiunea site-ului web redactată în limba sa. De asemenea, etichetele Hreflang pot fi utilizate pentru a specifica același URL pentru mai multe limbi, de exemplu, atunci când un site web este disponibil atât în engleză, cât și în franceză.


Implementarea etichetelor Hreflang
Există mai multe moduri de a implementa etichete hreflang pe un site web. Acestea pot fi adăugate în codul HTML al fiecărei pagini a site-ului web sau în antetul HTTP al site-ului web. Etichetele Hreflang pot fi adăugate și în Google Search Console sau prin utilizarea formatului Sitemap. Este important să vă asigurați că etichetele hreflang sunt implementate corect, deoarece acest lucru poate contribui la îmbunătățirea clasamentului unui site web în motoarele de căutare și poate asigura că utilizatorii sunt redirecționați către versiunea lingvistică corectă a site-ului web.
În cele mai multe cazuri, veți dori să specificați un URL diferit pentru fiecare versiune lingvistică a site-ului dvs. web. În exemplul de mai sus, atributul "href" este înlocuit cu adresa URL a versiunii lingvistice corespunzătoare a site-ului dvs. web.
Dacă nu aveți o pagină specifică pentru o anumită limbă, puteți lăsa atributul "href" gol. De exemplu, această etichetă hreflang ar spune motoarelor de căutare că nu există o versiune franceză a acestei pagini:<link rel="alternate" hreflang="fr" href="">
În unele cazuri, este posibil să doriți să folosiți același URL pentru mai multe limbi. Acest lucru este obișnuit dacă aveți un site bilingv sau dacă aveți pagini separate pentru fiecare limbă, dar conținutul este în mare parte același. În aceste cazuri, puteți utiliza atributul "hreflang" pentru a specifica mai multe limbi pentru același URL. De exemplu, această etichetă hreflang ar spune motoarelor de căutare că această pagină este disponibilă atât în engleză, cât și în franceză:<link rel="alternate" hreflang="en" href="http://example.com/"> <link rel="alternate" hreflang="fr" href="http://example.com/">
De asemenea, puteți utiliza atributul "hreflang" pentru a specifica limba "x-default". Limba "x-default" este utilizată pentru a indica motoarelor de căutare ce versiune lingvistică a site-ului dvs. va fi afișată în cazul în care nicio altă versiune lingvistică nu este adecvată. Deși nu este necesar să o folosiți, Google recomandă utilizarea acesteia.
Setați etichetele de limbă la Clonable
După ce v-ați abonat la Clonable, vă vom trimite un e-mail care conține înregistrările DNS și etichetele de limbă care trebuie modificate. Prin adăugarea acestor etichete de limbă, Google și alte motoare de căutare vor considera clona dvs. ca fiind un site original, mai degrabă decât un conținut duplicat.
Există diferite moduri de a seta etichete de limbă. În funcție de platforma dvs., acest script trebuie să fie lipit în diferite locuri. În e-mail (și mai târziu și în backend-ul Clonable) veți găsi o scurtă instrucțiune privind locul exact în care trebuie lipit fragmentul.
Atunci când achiziționați o nouă clonă de la noi, vă vom trimite un e-mail despre cum să setați etichetele de limbă. Acest lucru este diferit pentru fiecare platformă. Ne vom asigura că primiți scriptul potrivit, cu instrucțiunile corecte pentru a seta corect etichetele de limbă. Cel mai simplu este să copiați scriptul mot-a-mot din e-mail. Dacă încercați să îl scrieți, este posibil ca acesta să conțină greșeli de ortografie sau părți lipsă, ceea ce ar putea duce la nefuncționarea scriptului.
De asemenea, puteți revizui instrucțiunile pentru etichetele lingvistice ulterior, de exemplu, dacă doriți să le activați din nou după ce le-ați dezactivat. Când clona este finalizată, puteți găsi instrucțiunile în mediul Clonable. Instrucțiunile și detaliile pentru clonele dvs. pot fi găsite accesând setările clonei din tabloul de bord Clonable și apoi făcând clic pe fila Informații de configurare. La Tag-uri de limbă, faceți clic pe linkul de la Configurarea tag-urilor de limbă. Va apărea apoi o fereastră în care vă puteți alege platforma. În funcție de această alegere, vi se va afișa scriptul/datele necesare.