Oportunități de afaceri și comerț electronic în Polonia

Share

Pictograma de partajare LinkedInPictograma de partajare WhatsAppPictograma de partajare FaceBookPictograma părții X

Polonia este o țară din Europa Centrală. Are peste 38 de milioane de locuitori și o suprafață de 312.679 de kilometri pătrați, capitala fiind Varșovia. Polonia este membră a Uniunii Europene, a Organizației Națiunilor Unite și a Acordului Schengen. Polonia este una dintre cele mai promițătoare piețe din Uniunea Europeană, cu o creștere rapidă, în special în ceea ce privește comerțul electronic. Cu o populație de peste 38 de milioane de locuitori și un PIB de peste 500 de miliarde de dolari, Polonia oferă un număr mare de clienți potențiali și o economie în plină expansiune.

Se preconizează că piața poloneză de comerț electronic va fi de aproximativ 17 miliarde de dolari până în 2022 și va continua să crească rapid în anii următori. în creștere cu 20%, ajungând la o valoare de 23,6 miliarde de dolari. Această creștere este determinată de o serie de factori, printre care o clasă de mijloc în creștere, o populație tânără și o penetrare tot mai mare a internetului și a telefoniei mobile. Polonia are, de asemenea, o infrastructură logistică foarte puternică: peste 80% din populație locuiește la mai puțin de 30 de kilometri de o autostradă majoră.

Prezentare generală a pieței poloneze

Piața poloneză oferă mari oportunități pentru companiile din mai multe sectoare, inclusiv comerțul electronic, comerțul cu amănuntul și logistica.

1 Populația și date demografice

Polonia are o populație de peste 38 de milioane de locuitori, ceea ce o situează pe locul 34 în topul celor mai populate țări din lume. Populația este distribuită uniform pe întreg teritoriul țării, cu cea mai mare concentrare în zonele urbane din Varșovia, Cracovia și Poznan.

Vârsta medie în Polonia este de 38 de ani. Mai mult de 60% din populație este de vârstă activă (între 15 și 64 de ani).

polonia.jpg
polonia.jpg

Traduceți site-ul dvs. în poloneză în 5 minute la Clonable. Încercați-l acum gratuit.

2 Prezentare generală a situației economice

Polonia are un PIB de peste 500 de miliarde de dolari, ceea ce o situează pe locul 28 în topul celor mai mari economii din lume. PIB-ul pe cap de locuitor este de 15.656 de dolari, ceea ce situează țara în grupele de venituri medii superioare. Economia Poloniei a înregistrat o creștere rapidă în ultimii ani, cu rate anuale de aproximativ 5% în ultimii ani, cu excepția anului corona 2020. Se preconizează că țara va continua să crească într-un ritm similar și în anii următori.

3 Penetrarea internetului și a telefoniei mobile

Gradul de penetrare a internetului în Polonia este de 62%, ceea ce este mai mare decât media UE, care este de 60%. Acest lucru este rezultatul unei serii de factori, inclusiv PIB-ul ridicat pe cap de locuitor, populația numeroasă și faptul că guvernul polonez a investit în infrastructura de bandă largă. Gradul de penetrare a telefoniei mobile este, de asemenea, ridicat în Polonia, de 86%. Acest lucru se datorează faptului că o serie de operatori de telefonie mobilă oferă planuri de date la prețuri accesibile și există o gamă largă de dispozitive mobile disponibile.

4 Ecommerce

După cum am menționat, se așteaptă ca piața poloneză de comerț electronic să crească semnificativ. Această creștere este determinată de o serie de factori, printre care o clasă de mijloc în creștere, o populație tânără și o penetrare tot mai mare a internetului și a telefoniei mobile. Polonia are, de asemenea, o infrastructură logistică foarte puternică, peste 80% din populație locuind la mai puțin de 30 de kilometri de o autostradă majoră. Cele mai populare categorii de comerț electronic din Polonia sunt moda, electronice și casă și grădină. Cele mai populare platforme de comerț electronic din țară sunt Allegro și Amazon.

poland-ecommerce.png
poland-ecommerce.png

Piața poloneză de comerț electronic

Sfaturi pentru a face afaceri în Polonia

Cultura companiei

Polonia este o țară cu o cultură corporatistă puternică. Majoritatea populației este romano-catolică, iar religia joacă un rol important în cultura țării. Societățile trebuie să își desfășoare activitatea într-un mod profesionist și etic. Punctualitatea este, de asemenea, importantă, iar întâlnirile sunt, de obicei, bine organizate și se desfășoară într-o manieră formală.

Eticheta de afaceri

Atunci când faceți afaceri în Polonia, este important să cunoașteți eticheta de afaceri din această țară. Iată câteva sfaturi:

- Se obișnuiește să faceți schimb de cărți de vizită atunci când întâlniți pe cineva pentru prima dată.

- Atunci când se întâlnește cineva în fața unei persoane se obișnuiește să se dea mâna. Bărbații trebuie să dea mâna cu bărbații, iar femeile trebuie să dea mâna cu femeile. Este considerat nepoliticos să dai mâna peste prag. Dacă sunteți invitat la cineva acasă, se obișnuiește să aduceți un mic cadou, cum ar fi flori, ciocolată sau vin. Cadourile nu sunt de obicei deschise atunci când sunt primite.

- Afaceri în poloneză: Limba oficială a Poloniei este poloneza. Cu toate acestea, limba engleză este, de asemenea, vorbită pe scară largă, în special în cercurile de afaceri. Atunci când faceți afaceri în Polonia, este recomandabil să puteți vorbi oricum limba engleză. În plus, ar trebui să vă oferiți site-ul dvs. web în limba poloneză pentru a indica clienților locali că luați în serios această piață.

Bloguri conexe

fr.jpg

Zaken doen in Frankrijk? Kloon en vertaal je website snel en eenvoudig

gr.jpg

Duitse markt veroveren met je website

Screenshot_2025-04-30-09-45-08-83_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg

50% korting op internationalisering met Digivoucher van Gemeente Westland