Statele baltice: Estonia, Letonia și Lituania, o piață neexploatată pentru comerțul electronic transfrontalier

Share

Pictograma de partajare LinkedInPictograma de partajare WhatsAppPictograma de partajare FaceBookPictograma părții X

În ultimii ani, comerțul electronic transfrontalier a devenit din ce în ce mai popular, deoarece companiile încearcă să își extindă aria de acoperire dincolo de piața lor de origine. Statele baltice oferă o oportunitate unică pentru companiile care doresc să facă comerț electronic transfrontalier. Situate între Europa și Asia și cu o populație de puțin peste 6 milioane de locuitori, statele baltice sunt adesea ignorate ca piață potențială pentru întreprinderile online. Cu toate acestea, țările baltice oferă oportunități semnificative pentru companiile care doresc să intre pe noi piețe. Mai ales cu un instrument precum Clonable în minte.

asociații.jpg
asociații.jpg

Traduceți site-ul dvs. în estonă, letonă sau lituaniană în 5 minute la Clonable. Încercați-l acum gratuit.

Există mai multe motive pentru care țările baltice sunt atractive pentru companiile care doresc să se extindă pe noi piețe.

1. Concurență redusă, mai ales online. Pentru a atrage trafic estonian, lituanian și leton către site-ul dvs. web, marketingul local și SEO sunt esențiale. Pentru a face acest lucru în mod eficient, trebuie să vă traduceți magazinul în estonă, lituaniană și/sau letonă pentru piața baltică. Cu o versiune tradusă a magazinului dvs., puteți obține destul de ușor indexarea magazinului dvs. în motoarele de căutare baltice și puteți genera trafic organic gratuit. O altă modalitate excelentă și foarte eficientă de a genera trafic calificat și de bună calitate este Google Ads.

2. O populație foarte educată și bogată. Acest lucru înseamnă că întreprinderile pot viza o bază de clienți de înaltă calitate cu o relativă ușurință.

Pe scurt, statele baltice oferă o oportunitate unică pentru companiile care doresc să își extindă activitățile de comerț electronic pe noi piețe.

Comerțul electronic în Estonia

Estonia este o țară din nordul Europei cu acces la Marea Baltică. Se învecinează cu Rusia, Letonia și Finlanda prin Golful Finlandei. Cu o populație de 1.306.788 de locuitori, Estonia este o piață de consum emergentă, cu un sector de comerț electronic în creștere. Ceea ce merită menționat - Estonia se concentrează pe internet și pe startup-uri. Această țară este cea mai conectată țară din lume. Prin urmare, o mare parte din economia sa se bazează pe internet. Nu există nimic care să nu poată fi tratat online în această țară. De la litigii guvernamentale la cumpărarea de bilete de autobuz.

Estonia este un exemplu de țară care a parcurs un drum lung din punct de vedere economic. Același lucru este valabil și pentru comportamentul consumatorilor. Este o societate sensibilă la preț, dar această sensibilitate scade odată cu vârsta, iar cu un venit mai mare cheltuiesc mai mult. La fel ca majoritatea piețelor europene, Estonia este, de asemenea, în curs de îmbătrânire. Cu toate acestea, există un interes clar pentru comerțul electronic și social media.

Se estimează că cifra de afaceri a pieței estoniene de comerț electronic va ajunge la 372 de milioane de dolari până la sfârșitul acestui an. Rata anuală de creștere este de 4,8%, ceea ce duce la un volum de piață preconizat de 470 de milioane de dolari în cinci ani. Gradul de penetrare a utilizatorilor ar putea ajunge la 53,2% în acest an și se așteaptă să ajungă la 63,4% până la sfârșitul anului 2025. Principalele metode de plată online în Estonia sunt cardurile de credit, transferurile bancare și PayPal.

letonia.jpg
letonia.jpg

Comerțul electronic în Letonia

În 2019, Letonia avea o populație de 1,9 milioane de locuitori, dintre care 84% utilizează internetul. Cifra de afaceri a comerțului electronic leton este estimată la 900 de milioane de euro în 2022, urmând să crească la aproximativ 1,3 milioane de euro în 2025. Letonia este o nouă piață de consum pentru comerțul electronic. Există, așadar, un mare potențial, în special pentru furnizorii de comerț electronic care cunosc caracterul pieței est-europene și își traduc site-urile în letonă.

Pentru consumatorii letoni, prețul este cel mai important factor în deciziile de cumpărare. Partea mai înstărită a consumatorilor, care își permite mai multe opțiuni, indică marca ca fiind factorul decisiv. Aceștia sunt dispuși să plătească mai mult pentru produsele mărcii lor preferate. Activitățile de agrement, hotelurile și restaurantele se numără printre cheltuielile care au crescut semnificativ în ultimii ani. Interesul pentru comerțul electronic a crescut, de asemenea, iar rata de creștere este una dintre cele mai mari din această parte a Europei.

Cea mai populară metodă de plată în Letonia este cea prin card de credit. Pe locul al doilea se află telefoanele mobile, iar pe locul al treilea se află cota de piață de 14%.

Comerțul electronic în Lituania

În Lituania trăiesc aproximativ 3 milioane de persoane. În 2021, PIB-ul a fost de 57 de miliarde de dolari. Lituania se așteaptă ca comerțul electronic să ajungă la aproximativ 1,5 miliarde de euro în 2022. Până în 2025, aceasta ar putea ajunge la 2,5 milioane de euro, datorită unei rate de creștere anuală de 18,59%.

Lituanienii au preferințe diferite în funcție de venituri sau de grupa de vârstă. Prin urmare, piața este foarte fragmentată. Clienții mai înstăriți aleg adesea marca ca fiind cel mai important factor de cumpărare, în timp ce pentru lituanieni, prețul determină calitatea. Important este că, pentru acești consumatori, produsele din străinătate sunt, de asemenea, sinonime cu calitatea înaltă. Economia lituaniană este în continuă creștere, ceea ce sporește încrederea consumatorilor. Din ce în ce mai mulți clienți acordă atenție serviciilor și programelor de fidelizare.

Lituanienii cred în tehnologie. Acesta este motivul pentru care plățile mobile reprezintă mai mult de jumătate din tranzacții. A doua opțiune preferată este plata cu cardul de credit - 37% dintre tranzacții sunt realizate în acest mod. Locul al treilea este ocupat de portofelele electronice - 10% din plăți sunt efectuate cu ajutorul acestora.

Lituania este încă o piață de comerț electronic în creștere. Așadar, există suficient loc pentru noi comercianți cu amănuntul. Dacă vizați această țară pentru a vă extinde afacerea, nu ezitați să o faceți. Oportunitățile abundă, la fel ca în restul statelor baltice.

Bloguri conexe

fr.jpg

Zaken doen in Frankrijk? Kloon en vertaal je website snel en eenvoudig

gr.jpg

Duitse markt veroveren met je website

Screenshot_2025-04-30-09-45-08-83_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg

50% korting op internationalisering met Digivoucher van Gemeente Westland